L'Ajuntament d'Òdena reorganitza i garanteix l'à rea d'atenció a les persones amb nous serveis i intensifica l'atenció als col·lectius vulnerables
Des de l'Àrea d'Atenció a les Persones de l'Ajuntament d'Òdena s'han posat en marxa serveis d'entrega de medicaments a domicili i de la compra setmanal per a col·lectius vulnerables, assistència i suport psicològic per a la gestió emocional durant el confinament i celebracions d'aniversari per als més petits de la casa
Al llarg d'aquestes 3 setmanes l'Àrea d'Atenció a les Persones d'Òdena ha intensificat de manera telefònica el seguiment a les persones majors de 65 anys i a les usuàries dels serveis socials
Des de l'inici de l'alerta sanitari del 12 de març que aïllava els municipis de la Conca d'Òdena pel brot de COVID-19, l'Ajuntament d'Òdena ha anat obrint nous serveis a la ciutadania des de l'Àrea d'atenció a les persones. Un d'ells és el repartiment a domicili dels medicaments i la compra setmanal pels col·lectius més vulnerables o amb factor de risc, sigui per edat o perquè pateixen patologies prèvies, evitant així que hagin de sortir de casa. La línia d'atenció per aquest servei és el 670 44 08 86.
Un altre nou servei activat per l'ajuntament és l'assistència i suport psicològic gratuït per a la gestió emocional durant la crisi del coronavirus per a tots els veïns i veïnes del municipi. Per posar-se en contacte amb el servei d'assistència es pot trucar al 93 801 74 34.
També, una altra de les noves iniciatives del consistori, ha estat pensada pel col·lectiu infantil als que se'ls ofereix felicitar els aniversaris dels més petits de la casa, dels 2 als 12 anys, gràcies als serveis dels Agents municipals, els quals visitaran als petits herois i heroïnes del confinament i els felicitaran amb l'entrega d'un detall. Per demanar l'atenció als més petits cal trucar al telèfon 93 801 70 75.
D'altra banda, l'àrea d'atenció a les persones ha intensificat el seguiment de les persones i famílies vulnerables del municipi, gent gran i aquells que ja són usuaris dels serveis socials. De manera telefònica es fa seguiment de les seves necessitats i es fan tasques d'acompanyament i ajuda a aquests col·lectius.
Així, en l'àmbit de la gent gran, dels 3.643 habitants que té el municipi, s'han pogut contactar amb 470 de les 622 persones majors de 65 anys. La majoria seguien el confinament, es trobaven bé i tenien mitjans per poder anar a comprar aliments i a la farmàcia. Dins aquest col·lectiu s'han fet 30 serveis d'entrega domiciliària d'aliments i medecines. El centenar no contactat respon a canvis de domicilis o error en el contacte.
En l'àmbit familiar i infantil, els serveis socials amb les trucades realitzades han iniciat 14 seguiments a famílies amb infants per prevenció i possible situació de risc i el Rebost d'Òdena, el servei municipal del Banc d'aliments, ha passat d'atendre de 25 a 35 famílies, un total de 155 persones.
L'Ajuntament, si bé fa el seguiment de totes les persones usuàries dels serveis socials del municipi, també fa una crida a la ciutadania per tal que facin arribar a l'Ajuntament qualsevol situació d'urgència que puguin detectar per així poder atendre les problemàtiques o necessitats.