Òdena celebra la XI edició del Concurs de Relats Breus amb una gran participació i qualitat literària
Ahir, 23 d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, Òdena va viure una tarda molt especial amb la celebració de l’acte de lliurament de premis de la XI edició del Concurs de Relats Breus.
L’esdeveniment, que va tenir lloc en un ambient carregat de cultura i emoció a la biblioteca l’Atzavara, va ser el colofó d’un certamen literari que es va posar en marxa a finals del mes de febrer i que ha anat guanyant consolidació i reconeixement any rere any al municipi.
Aquest concurs, impulsat per l’Ajuntament d’Òdena a través de l’Àrea de Joventut i l’Àrea de Serveis a les Persones, neix amb la voluntat de fomentar l’ús de la llengua catalana, promoure l’hàbit de la lectura i l’escriptura, i despertar l’interès per la literatura en totes les franges d’edat. A més de ser una iniciativa cultural, esdevé una eina educativa i d’expressió creativa que dona veu a les inquietuds, reflexions i somnis dels veïns i veïnes d’Òdena.
El certamen ha comptat un any més amb el suport de l’Espai Jove d’Òdena i la Biblioteca l’Atzavara, dues entitats compromeses amb el foment de la cultura i la participació ciutadana. En aquesta novena edició, el concurs ha tornat a mostrar una gran resposta per part de la comunitat, amb un total de 42 relats presentats. Les obres s’han dividit en sis categories segons l’edat dels participants, abastant des dels alumnes de primària fins a persones adultes majors de 19 anys, fet que reflecteix la transversalitat i l’arrelament del certamen.
El jurat, format per persones vinculades al món educatiu i cultural —Pere Regordosa, M. Àngels Oliva, Montserrat Lladó, Imma González, Laura Sánchez, Rut Vilumara, Encarna Sánchez, Gemma Arnau i Oriol Almirón— ha valorat aspectes com l’originalitat, la correcció gramatical, el missatge transmès, la coherència i l’elaboració dels textos.
Els guanyadors i guanyadores d’aquesta edició han estat:
Categoria 1 (3r a 4t de primària)
- 1r premi (30 €): Els amics, de Laia Piernas Mayoral
- 2n premi (20 €): El millor jugador de bàsquet, de Marc Espinosa Aribau
Categoria 2 (5è a 6è de primària)
- 1r premi (40 €): Les creus de terme, de Foix Berlinches Bisbal
- 2n premi (30 €): La detectiu Josefina, de Txell Argerich Muxi
Categoria 3 (1r a 2n d’ESO)
- 1r premi (60 €): La noia amb trena i serrell, de Maria Piernas Mayoral
- 2n premi (50 €): Pacto de sangre, de Maria Redón Perianes
Categoria 4 (3r a 4t d’ESO)
- 1r premi (70 €): Molt més que això, de Carlota Riba Escura
- 2n premi (60 €): Les dones som dones, i punt!, de Joana Margalef Ribera
Categoria 5 (de 16 a 18 anys)
- 1r premi (100 €): Perduda en una mar de pors, de Clara Escura Perrier
- 2n premi (90 €): El cas Medina: crims i conspiracions tecnològiques, de Bruna Torra Prat
Categoria 6 (majors de 19 anys)
- 1r premi (120 €): Mocadors de seda, de Jordi Palau Isanta
- 2n premi (100 €): Dos rams, de Magda Bartrolí Ulldemolins
Des de l’Ajuntament d’Òdena es felicita totes les persones participants i es destaca la qualitat literària dels relats presentats, així com l’entusiasme de totes les edats per la creació literària. El Concurs de Relats Breus es consolida com una iniciativa cultural clau per fomentar l’expressió escrita i l’amor per la literatura al municipi.