Òdena acaba la 10a edició del Projecte CREIX a la modalitat presencial
Els joves confinats han pogut participar des de casa de manera virtual
La 10a edició del Projecte CREIX que organitza l’Ajuntament d’Òdena ha tingut lloc del mes de febrer al maig d’aquest any. Aquesta vegada s’ha adreçat a joves d’entre 15 i 18 anys, alguns dels quals ja havien participat en edicions anteriors. Ha estat un grup molt divers, amb joves provinents d’instituts i municipis diferents, cosa que ha aportat riquesa al grup i a la dinàmica del mateix. Després d’edicions que han combinat sessions en línia i presencials, la 10a s’ha fet en format presencial, respectant les normatives del protocol de la Covid-19, i facilitant als joves que han estat confinats la possibilitat d’assistir a les sessions des de casa de manera virtual.
Com en altres edicions, els joves han estats els qui han triat les temàtiques per treballar. Aquesta edició han decidit tractar alguns temes similars als d’anteriors, com els relacionats amb el creixement personal. També han parlat de comunicació, gestió de les emocions, bullying, racisme, resolució de conflictes, dol, habilitats socials com parlar en públic, futur (estudis, treball i família), coneixença (talents, autoestima), porno i sexualitat, comunicació entre persones o pantalles i addicció. En aquesta edició s’han incorporat tallers sobre sexualitat, consum de drogues i sobre identitats i orientació sexuals i tot el que té a veure amb el col·lectiu LGTBI, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
El Projecte CREIX és una activitat psicoeducativa conduïda per la psicòloga, especialista en grups juvenils, Veronica Amezcua (directora del Centre Avancem d'Òdena) i que promou l’educació emocional, l’auto-coneixement i el creixement personal. Al llarg de les diferents sessions els joves escullen quins temes tractaran, com l’autoestima, la igualtat, la comunicació, els complexos, les pors, les angoixes, les relacions d’amistat o de parella, o la gestió de les emocions. CREIX promou un espai en què els joves es poden expressar lliurement, intercanviar punts de vista amb altres companys sobre els temes que més els hi interessen i treballar l’autoconeixement i la pròpia identitat, a través d’activitats vivencials i dinàmiques.