L´Ajuntament implanta un nou servei de consultes mediambientals i de comunicació d´incidències en l´equipament urbà

Dimarts, 10 de desembre de 2013 a les 00:00

Durant aquest mes de desembre l'Ajuntament posa en funcionament el servei Línia Verda, un servei que permet donar resposta a qualsevol consulta mediambiental, a més de servir com a canal directe de comunicació de les incidències que es detectin en l'equipament urbà del municipi.


Per accedir al servei Línia Verda n'hi ha prou amb connectar-se a la web www.liniaverdaodena.cat amb la finalitat de facilitar encara més aquest nou canal de comunicació. L'Ajuntament també ha implantat el servei Línia Verda a través de dispositiu mòbil. Així, només cal que es descarregui gratuïtament en el seu dispositiu mòbil (Android / iOS) l'aplicació Línia Verda. La descàrrega es duu a terme de forma gratuïta. Un cop oberta l'aplicació al telèfon, es pot escollir si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.


Per comunicar una incidència n'hi ha prou amb seleccionar el tipus de categoria (voreres i calçades, enllumenat, escombraries, entorn rural i camins, neteja viària, mobiliari urbà o altres). L'aplicació s'encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals es troba. Seguidament l'usuari té la possibilitat d'adjuntar una foto de la incidència amb un breu comentari. Un cop enviada, l'Ajuntament rep la notificació, però per facilitar la gestió i coordinació entre l'administració i les empreses proveïdores de serveis, aquestes també la reben. És el cas del manteniment de l'enllumenat, que el gestiona Grup Soler i de les escombraries i neteja que ho fa Fomento de Construcciones y Contratas. A partir d'aquest moment s'inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. Quan ja s'hagi resolt, el ciutadà rebrà la notificació al mòbil.


El servei Línia Verda també ofereix informació sobre legislació mediambiental, sistemes de gestió, residus, reciclatge, contaminació acústica, entre d'altres. També serveix com a base de consulta sobre tràmits administratius, ajudes i subvencions.


L'alcalde del nostre municipi va explicar “aquest nou servei té com a objectiu gestionar de manera ràpida i eficaç totes les notificacions d'incidències i donar-hi resposta de la manera més ràpida possible. Això no ha de generar més incidències, sinó facilitar la comunicació. Tot i amb això segueixen oberts els canals tradicionals".


La implantació d'aquest nou servei té un cost zero per l'Ajuntament, ja que el paga totalment l'empresa Fomento de Construcciones i Contratas.


Amb la implantació d'aquest servei, l'Ajuntament pretén oferir als ciutadans i empreses un canal de comunicació directe per aconseguir un municipi que compleixi les normes bàsiques de Benestar Social.

Darrera actualització: 27.02.2019 | 15:56

Imatges