El programa CREIX acaba nova edició satisfent les expectatives dels participants
D’octubre a desembre s’han combinat sessions en línia i presencials arran de la Covid
Aquest desembre ha acabat la novena edició del Projecte CREIX que organitza l’Ajuntament d’Òdena i que va adreçat a joves d’entre 12 i 18 anys. Aquest tardor el grup de participants, autoanomenat Els Garfields, l’han format estudiants de primer i de segon d’ESO d’Òdena i dels voltants, sobretot dels nuclis del poble i el Pla. Després que l’edició anterior es fes tota en línia arran del confinament derivat de l’estat d’alarma de la primavera del 2020, aquesta vegada s’han pogut combinar les sessions en línia amb les presencials d’octubre a desembre.
Verònica Amezcua, psicòloga especialista en Anàlisi i Conducció de Grups i directora del Centre Avancem d’Òdena, ha tornat a dirigir les sessions psicoeducatives del programa, que els joves han valorat positivament, assegurant que han acomplert les expectatives que tenien. El grup ha tractat temes com la comunicació amb els pares, la sexualitat, les addicions, les pantalles, els amics o els estudis i el futur. Uns temes molts presents en aquesta edició han estat la Covid-19, el dol i la mort dels éssers estimats, que alguns joves i formadors han viscut en primera persona. Els participants han destacat entre les activitats que més els han agradat les sessions d’hipnosi, que han servit per treballar la gestió de les emocions. En aquesta edició també han comptat amb una xerrada sobre sexualitat que va fer des del Consell Comarcal de l’Anoia.
El Projecte CREIX és una activitat psicoeducativa que promou l’educació emocional, l’auto-coneixement, el creixement personal i la descoberta dels talents dels joves. Al llarg de les diferents sessions els joves escullen quins temes tractaran, com l’autoestima, la igualtat, la comunicació, els complexos, les pors, les angoixes, les relacions d’amistat o de parella, o la gestió de les emocions. CREIX promou un espai en què els joves es poden expressar lliurement, amb la confidencialitat i la seguretat del context psicoeducatiu, intercanviar punts de vista amb altres companys sobre els temes que més els hi interessen i treballar l’autoconeixement i la pròpia identitat, , a través d’activitats vivencials i dinàmiques.