Balanç molt positiu dels mesos de funcionament del servei de Línia Verde a través de l’APP

Dimecres, 1 d'octubre de 2014 a les 00:00

Gràcies a la implantació d´aquest servei, els ciutadans i empreses d´Òdena poden beneficiar-se d´un servei de resolució de consultes mediambientals i comunicació d´incidències en l'equipament urbà. Línia Verde afavoreix l´ús de las “bones pràctiques” mediambientals i en conseqüència, en el desenvolupament d´un municipi sostenible.

El servei Línia Verde es va implantar al nostre municipi el desembre del 2013. Òdena va ser un dels primers municipis que va posar en funcionament el servei Línia Verde a través de l'APP. Els veïns han acollit molt bé aquest servei i n'és mostra l´ús continu que en fan.

Per a utilitzar el servei a través del telèfon intel·ligent o de la tauleta, només cal descarregar l´aplicació Línia Verde. L´usuari es connecta a Play Store o APP Store i d´una forma fàcil i intuïtiva es produeix la descàrrega. Aquesta aplicació és completament gratuïta.

Una vegada oberta l´aplicació en el dispositiu mòbil, l'usuari decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill. Per a comunicar una incidència, n'hi ha prou amb seleccionar el tipus de categoria. Per a la geolocalizació, l´APP Línia Verda s'encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals se situa. Posteriorment, es pot adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció. Una vegada enviada, el responsable nomenat per l'Ajuntament rep la notificació. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l'estat en el qual es troba la seva incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el seu dispositiu mòbil.

Aquest servei, a més d'implicar al ciutadà en la construcció d'un municipi més sostenible, facilita en gran mesura la gestió diària dels responsables del propi Ajuntament. A més d'agilitar els temps de reacció, dóna a conèixer situacions de millora que si no fos per la col·laboració ciutadana, el propi Ajuntament no tindria constància.

Al nostre municipi, el tipus d'incidències que s'han comunicat més són aquelles que fan referència a la “Il·luminació”, seguit de “Senyals “ i “Mobiliari Urbà”. Fins al moment, s´han rebut 319 incidències de les quals el 89% ja han estat solucionades.

Per a poder resoldre qualsevol consulta a nivell mediambiental, també es pot accedir a la web www.liniaverdaodena.cat . A través d'aquest domini, el ciutadà pot plantejar qualsevol consulta mediambiental i en un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per un equip d'experts en la matèria.
En aquest enllaç, també existeix una àmplia informació de consulta sobre ordenances, legislació bàsica, notícies mediambientals d'actualitat, esdeveniments del sector, etc. Un extens contingut personalitzat del propi municipi.

La implantació del servei Línia Verda ha suposat el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Red Española de Ciudades Saludables (RECS) en altres Ajuntaments d'Espanya. Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que col·laboren a millorar l'entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

L'Ajuntament d´Òdena se sent molt orgullós dels resultats obtinguts fins a la data d'avui i agraeix la important participació ciutadana, que demostra la implicació i interès dels ciutadans pel seu municipi.

Darrera actualització: 27.02.2019 | 15:59

Imatges