L’Ajuntament facilita des d’aquest mes de febrer el certificat digital idCAT
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament d’Òdena expedeix des d’aquest mes de febrer, el certificat digital IdCAT
L'idCAT és un certificat digital emès per l'Agència Catalana de Certificació CATCert que assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques i garanteix la identitat dels ciutadans mitjançant una signatura electrònica. Amb l'idCAT els ciutadans poden fer tràmits amb ajuntaments i altres administracions. També permet signar digitalment documents. Amb el certificat digital, la ciutadania s’estalvia esperes a les oficines d’atenció de l’administració i desplaçaments. A més, l’idCAT es pot fer servir des de qualsevol lloc i hora del dia i a qualsevol ordinador amb connexió a Internet.
Per sol·licitar l’IdCat, el primer pas és sol·licitar-ho a través del web www.idcat.cat o demanar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament. Seguidament, en el cas que hagi sol·licitat l’IdCat a través de la web haureu d’anar a l’OAC per validar la vostra identitat. Finalment, se us lliurarà la documentació amb una paraula de pas perquè es descarregui el certificat a l’ordinador o smartphone etc.
Les persones interessades a demanar cita podran trucar durant l’horari d’atenció al públic: els dilluns a divendres de 8:30 a 14h i els dilluns i dimarts de 16:30h a 19:00h. Els certificats s’expediran els dilluns i dimarts a la tarda de 17h a 19h i els dimecres i dijous matí de 12h a 14h.