Anoia Activa ofereix formació i divulgació en l’àmbit de la innovació

Dimecres, 21 de novembre de 2012 a les 00:00


En el marc d´Anoia Activa, un projecte impulsat per l´Ajuntament d´Igualada i el Consell Comarcal de l´Anoia, es realitzarà del 26 de novembre al 4 de desembre i sota el nom de “La setmana de la Innovació”, diferents accions formatives i divulgatives dins aquest àmbit.

Aquesta serà la quarta edició que Anoia Activa acull un programa destinat a fomentar i ajudar a desenvolupar la innovació. En aquest sentit, l´Ajuntament d´Igualada i el Consell Comarcal de l´Anoia han programat un seguit de conferències amb l´objectiu de diversificar i treballar el concepte d´innovació als diferents sectors, alhora que vol donar eines de generació de propostes innovadores i ampliar els coneixements.

“La Setmana de la Innovació” s´adreça a tot el públic en general i a empresaris, emprenedors, entitats i administracions, als quals proposa diverses activitats que han de servir per treure´n accions concretes i mirar de trobar noves vies per afrontar els nous reptes de l´actual situació econòmica.

Totes les sessions són gratuïtes. Els interessats poden formalitzar les inscripcions a través del correu electrònic ignovaempresa@aj-igualada.net o al telèfon 93 805 04 09.

“La Setmana de la Innovació” s´estrenarà el dilluns 26 de novembre a les 12:00 h a IG-NOVA Empresa amb la conferència “Innovació en retail per fer front als nous hàbits de consum. Estratègies innovadores de les empreses per fer front als nous hàbits de consum dels seus clients”, a càrrec de Lluís Martínez Ribes. Lluís Martínez-Ribes és professor de Marketing d´ESADE, soci consultor de Martínez+Franch i col•laborador a empreses com Camper, Ausonia, Coca-Cola, Inditex i Danone, explicarà com els clients estan canviant, no sols en els seus hàbits de compra, sinó també en la forma de viure la vida. Cal que les botigues s´adaptin, o potser millor, que siguin capaces d´innovar per tal de crear uns nous comportaments de compra. A partir d´exemples pràctics, la sessió mostrarà formes de fer innovació.

El mateix dia, a les 19:00 h i també a IG-NOVA Empresa, es realitzarà la conferència “Donant la raó al cor. Com aconseguir el canvi en les organitzacions”. Les organitzacions estan en contínua transformació i això suposa un conjunt de canvis que cal assumir. Per aquest motiu, es necessita que les persones tinguin una capacitat d´adaptació i flexibilitat. La gestió del canvi té associades un conjunt de tècniques, metodologies i bones practiques per a facilitar la seva adopció per part de tots els participants i afectats per la nova situació. Ara bé, hi ha un factor encara més important, el ‘voler canviar´. És aquí on es fa evident que cal unir la raó i el cor, la metodologia i tècniques amb la voluntat i la motivació per a garantir-ne l´èxit. La sessió anirà a càrrec de Xesco Espar i Albert Riba, que mostraran aquestes dues vessants del canvi i com la suma d´ambdues garanteix l´èxit de la transformació.

Els actes continuaran el dimarts 27 de novembre a les 11:00 h a IG-NOVA Empresa, amb la presentació de l´”Experiència d´Abacus com a model d´èxit en l´aplicació de polítiques de Responsabilitat Social Empresarial, a càrrec de Quim Sicília, responsable de Comunicació i Participació d´Abacus Cooperativa, SCCL. L´aplicació de polítiques de Responsabilitat Social Empresarial (RSE) pot ser un element diferenciador d´una empresa respecte la seva competència i un factor clau davant la percepció del clients. De la mà de l´empresa Abacus Cooperativa, coneixerem de primera mà quines polítiques de RSE ha implementat en aspectes com la gestió de les persones, els aspectes socials i el respecte pel medi ambient, i quina repercussió i beneficis té la seva aplicació en l´empresa.

El dimecres 28 de novembre a les 18.30 h al Consell Comarcal de l´Anoia, es realitzarà la sessió “Els valors del consumidor del s. XXI. Una aproximació des del mercat de la moda”, a càrrec de Lídia Morcillo, responsable del Departament d´Innovació de FITEX. Les noves formes de vida han fet evolucionar els nous hàbits de dels consumidors. En els darrers anys, l´evolució del consum ha estat marcat per aspectes com un mercat low cost vs luxe, una major sensibilització mediambiental, una major personalització dels productes i l´impacte de les TIC en els processos de compra. La sessió permetrà conèixer quins són els nous valors dels consumidors, quines seran les noves tendències de consum dels propers anys i com poden diferenciar-se les empreses.
El dijous 29 de novembre a les 11:00 h IG-NOVA Empresa, serà el torn de la sessió “Estratègies d´internacionalització per a pimes”, a càrrec de Marc Prat, tècnic de Suport Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona. La sessió està dirigida a empreses i emprenedors amb vocació internacional, que presentarà els punts clau del projecte internacional d´una empresa. La sessió analitzarà perquè i com sortir a l´exterior, quin és el risc associat a no exportar, els 10 punts claus per internacionalitzar una empresa i quines són les alternatives a la internacionalització.

El mateix dijous, a les 16:00 hores IG-NOVA Empresa, es realitzarà el seminari “Negociació basada en principis, conflicte i tancament d´acords” a càrrec de Toni Piniés, coach especialitzat en habilitats directives i desenvolupament organitzacional. La sessió, emmarcada dins els seminaris de Gestió del talent, permetrà conèixer models de guanyar–guanyar positius i sostenibles aplicats a situacions empresarials, les motivacions i la generació d´alternatives i construcció d´acords favorables.

Finalment, els actes de la Setmana de la Innovació finalitzaran el dimarts 4 de desembre amb dues noves sessions, que tindran lloc IG-NOVA Empresa. A les 11:00 hores, es realitzarà la conferència “Finançament col•lectiu amb ADN obert”, a càrrec d´Enric Senabre, de Goteo.org Responsable de comunicació amb projectes, coordinador de continguts i social media. Les plataformes de crowdfunding (finançament col•lectiu) es troben en plena expansió a la xarxa. El seu funcionament es basa en petites quantitats econòmiques prefixades i escalades que aporten molts ciutadans a canvi de recompenses individuals preestablertes, un objectiu de finançament que si no s´aconsegueix en el termini previst no activa finalment cap de les transaccions, i la confiança com a motor de l´acord, segons el qual l´impulsor del projecte durà a terme l´obra promesa i farà arribar també les recompenses establertes a cadascuna de les persones que l´han ajudat a finançar-lo.

Per a concloure la setmana, a partir de les 18:00 hores es realitzarà una la taula rodona “Mirant endavant. 3 casos d´èxit d´innovació empresarial amb les TIC a la comarca”, on les empreses Munich, Sita Murt i Kon-Tiki , explicaran exemples pràctics de com han introduït innovacions en l´àmbit TIC en les respectives empreses.

“La Setmana de la Innovació” s´emmarca dins del projecte “Anoia Activa” una acció subvencionada pel Servei d´Ocupació de Catalunya, en el marc del Projecte “Treball a les 7 comarques”, i cofinançada pel Fons Social Europeu.

Font: Anoia Activa

Darrera actualització: 27.02.2019 | 15:51